الرئيسيةالرئيسيهس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 لا تبكى على صديق

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
dona
المدير العام
المدير العام


التسجيل : 17/12/2009
المساهمات : 619
نقاط : 1547

مُساهمةموضوع: لا تبكى على صديق   2010-09-26, 11:48


لا تبكى عالصديق المسكوب
قد يستغرب البعض ويظن انى احرف المثال
ولكن
المثل الحقيقى يقول لا تبكى عاللبن المسكوب
ولان البن حينما يسقط منك عارض
فما فائدة البكاء علية
هكذ ايضا مع صديق
خان
او جرح

او اهان
او حتى داس على كرامتك
فكرامتك ملك لك انت الذى تجعل منة حزاء يدوس علية بة
فانت السب
المهم
لا تبكى على صديق
كان فى مكانة اخ
وتركك
فمكانة ام

واهانك
فى مكانة حبيب وعشيق
وجرحك وطعن قلبك بسكين
لا تبكى على مثل هذا
ولكن ابكى على الوقت الذى قضيتة معة
ابكى عالوقت الذى ظنيت فية انة يحبك
والحقية انة كان يكدب عليك
فهو حينمكا يقول لك احبك
لم يكن يحبك
وحينما قال بتوحشنى
فلم يكن يتوحشك
وحينما كان يقول(ربنا يخليك ليا)فلم تكن من قلبة
فكيف تاكدت من ذلك
عن طريق كلمة واحدة قلتة لة
لا تبعد عنة
ولكن بعد
بعد وخان

وكدب
وجرح وهان
ولا اعرف السبب
تركنى غريق
بجرح عريق
وجرحنى مثلما جرح الحبيب
وغدر مثلما غد الصديق
فما ذا افعل معة
حينما اتذكر ايامنا الحلوة
لا اجد سوى البكاء
هذاة هى الحياة
تعطى حب تحصد كرة
تعطى حب ومكان لا يستحقونة
يعطونك خيانة
كلمة اخية اقولة لهذا الصديق
انى احبك
احبك
بجد انى احبك

كنت اتمنى ان لا تبعد
ولكن ليكن لك ما تشاء
كنت اتمنى ان نجدف سويا
لنرسى سويا على بر الامان
ولكنك رفضت الامان معى
ليكن لك ما تشاء
رغم جرح ليا اقول
ربنا يبارك حياتك
لن انساك ابداء
بل سوف تظل فبالى طيلة حياتى
لن اجرح قلبى بعد ذلك
لن ادوس على كرامتى اكتر من ذلك
سؤال لكل من يدخل هنا
هل لكى تكسب صديق تحبة
تدوس على كرامتك ا م ماذ

pirat


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://om-alnor.own0.com
romaaaa
عضو مشارك
عضو مشارك


التسجيل : 04/07/2010
المساهمات : 52
نقاط : 97

مُساهمةموضوع: رد: لا تبكى على صديق   2010-09-27, 14:37

Shocked
ياه ليه ده كله مش مستاهله
بعد اذنك عندى تعليق بسيط عندما ولدت الحياه
وجد بشر كانت اول خيانه الاخ يقتل اخيه وانتى عارفه قصة قاين وهابيل
وبعد كده بتتوالى الاحداث لا كن ربنا بيدبر وخلق لينا اجمل نعمه وهي النسيان
صدقينى فعلا مفيش فايده من البكاء على اللبن المسكوب او الصديق المسكوب
مش هتفرق بس محملش نفسى الم انا اديت فيه بقلب نظيف وطاهر
عملت معاه بنيه صافيه
حبيته بروحى وعقلى لاكن هوا مقدرش ده يبقى هو الى خسران
واكيد ربنا هيعوضنى لان كنت امين معه حتى النهايه
صدقينى ما اجمل ان تكون جميلا فى وسط قلوب سوداء
معلش كلامى مش مفهوم بس اعذرينى على قد ما عرفت اعبر عن الى جوايا


I love you

@
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dona
المدير العام
المدير العام


التسجيل : 17/12/2009
المساهمات : 619
نقاط : 1547

مُساهمةموضوع: رد: لا تبكى على صديق   2010-09-28, 15:14

لا ابدا روما كلامك جميل جدا

ودى مشاكل كلنا بنقع فيها

ودا بيرجع لسوء اختيارنا لناس غلط

وربنا يعلم بكل قلب شايل ايه جواه


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://om-alnor.own0.com
 
لا تبكى على صديق
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ام النـــــــــــــــــــــــــــــــــور :: .•:*¨`*:•. سـاحه الاعضــــــــــاء .•:*¨`*:•. :: شباب وبنات-
انتقل الى: